• Holt Rumpel węglowy do klasy ILCA

Symbol: HT7240

HT7240

Brak towaru
909.90
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wpisz swój e-mail
Opinie
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 0
Paczkomaty InPost pobranie 0
Kurier InPost - Pobranie 0
Kurier Inpost 0
Kurier DPD 0
Kurier GLS 0
Odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym w Gdyni 0
Nadgabaryt 60

Holt Rumpel Węglowy do Klasy ILCA – Lekkość i Wytrzymałość w Jednym

Holt Rumpel węglowy to niezastąpiony element wyposażenia dla każdego żeglarza, który dąży do optymalizacji swojej łodzi w klasie ILCA. Wykonany w całości z karbonu, ten rumpel łączy w sobie wyjątkową lekkość z niezrównaną wytrzymałością, co czyni go idealnym wyborem do intensywnego użytku na wodzie.

Cechy produktu:

  • Materiał: Wysokiej jakości karbon
  • Konstrukcja: Zwężająca się na końcu, co zapewnia lepszą kontrolę
  • Ochrona: Wbudowana specjalna płytka chroniąca przed uszkodzeniami
  • Knaga: Niskoprofilowa anodowana knaga do zabezpieczenia płetwy sterowej

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów, rumpel jest odporny na uszkodzenia i korozję, co przekłada się na długotrwałe użytkowanie. Jego niska waga poprawia manewrowość łodzi, a zwężająca się konstrukcja umożliwia precyzyjne sterowanie.

Nie czekaj! Udoskonal swoje doświadczenia na wodzie i sięgnij po rumpel węglowy Holt do klasy ILCA, aby w pełni wykorzystać potencjał swojej łodzi.

Informacje dotyczące bezpieczeństwa

Instrukcja bezpieczeństwa dla elementów steru żaglówek regatowych i olimpijskich 
Zasady bezpiecznego użytkowania
Prawidłowe użytkowanie i montaż

Używaj elementów steru wyłącznie do przeznaczonych dla nich celów, tzn. do sterowania żaglówką w trakcie regat lub żeglugi rekreacyjnej.
Upewnij się, że wszystkie elementy steru (ster, jarzmo, rumpel, przedłużacz rumpla) są prawidłowo zamocowane i dostosowane do typu żaglówki, z którą będą używane.
Zawsze sprawdzaj, czy jarzmo steru jest prawidłowo połączone ze sterem i czy nie występują luzy. Luzy mogą wpływać na kontrolę nad łodzią, co może stanowić zagrożenie podczas manewrów.
Przed rozpoczęciem żeglugi sprawdź, czy rumpel jest stabilnie zamocowany i nie ma luzów. Niezabezpieczony rumpel może się odłączyć, co stanowi ryzyko podczas sterowania.
Ochrona przed kontuzjami

Elementy steru mogą posiadać ostre krawędzie. Podczas ich montażu i użytkowania zachowuj szczególną ostrożność, aby uniknąć skaleczeń.
Podczas manewrów na wodzie nie pozwól na kontakt z ostrymi elementami steru, ponieważ mogą one spowodować kontuzje, zwłaszcza w przypadku gwałtownych zwrotów i zmianach kursu.
Regularna kontrola przed użyciem
Stan techniczny elementów steru

Ster: Przed każdym użyciem sprawdź stan techniczny steru, zwracając uwagę na pęknięcia, wgniecenia lub zużycie materiału. Uszkodzony ster może wpłynąć na stabilność i kierowanie łodzią.
Jarzmo steru: Upewnij się, że jarzmo steru jest solidnie przymocowane do steru i nie ma oznak zużycia, takich jak pęknięcia materiału lub luzujące się elementy.
Rumpel: Sprawdź, czy rumpel nie jest pęknięty i czy nie występują oznaki zużycia lub zatarcia mechanizmu. Upewnij się, że ruch jest płynny.
Przedłużacz rumpla: Upewnij się, że przedłużacz rumpla jest odpowiednio dopasowany i zabezpieczony w odpowiednich punktach, aby zapobiec jego odłączeniu w trakcie użytkowania.
Czyszczenie i konserwacja
Po każdym użyciu w wodzie, szczególnie słonej, dokładnie przepłucz wszystkie elementy steru (ster, jarzmo, rumpel, przedłużacz rumpla) czystą wodą, aby usunąć sól, piasek lub inne zanieczyszczenia.
Regularnie smaruj ruchome części (np. mechanizmy jarzma steru i rumpel), aby zapewnić ich płynne działanie i zminimalizować zużycie. Używaj smarów odpowiednich do warunków morskich.
Przechowuj elementy steru w suchym miejscu, aby zapobiec korozji, szczególnie jeśli są wykonane z metali podatnych na rdzewienie.
Sytuacje awaryjne
W przypadku uszkodzenia elementu steru (np. złamany ster lub zniszczone jarzmo), natychmiast zaprzestań użytkowania i wymień uszkodzoną część. Używanie uszkodzonych elementów steru może prowadzić do utraty kontroli nad żaglówką.
Jeśli zauważysz, że rumpel lub przedłużacz rumpla zaczynają się poluzowywać lub nie działają prawidłowo, niezwłocznie przeprowadź naprawę lub wymianę uszkodzonej części.
W trakcie regat lub długiego rejsu miej zapasowe elementy steru (np. dodatkowy rumpel lub zestaw do naprawy steru), aby uniknąć sytuacji awaryjnych.
Dodatkowe wskazówki
Sterowanie: Podczas sterowania zawsze upewnij się, że masz pełną kontrolę nad ruchem steru. W sytuacjach awaryjnych szybko i precyzyjnie reaguj, aby uniknąć niebezpiecznych sytuacji na wodzie.
Montaż i demontaż: Podczas montażu lub demontażu elementów steru pamiętaj, aby używać odpowiednich narzędzi. Nie próbuj wymuszać połączeń, które nie pasują, ponieważ może to prowadzić do ich uszkodzenia.
Kontakt w razie problemów
W przypadku zauważenia wady produkcyjnej lub uszkodzenia elementu steru, skontaktuj się z producentem lub punktem sprzedaży. Nie modyfikuj samodzielnie elementów steru w sposób mogący wpłynąć na ich pracę i bezpieczeństwo.

Dane producenta

Holt Marine Limited
10 Burnham Business Park Burnham-on-Crouch
CM0 8TE Essex
United Kingdom

+44 (0)1621 787080
sales@holt.eu

Osoba odpowiedzialna

Sailovnia Sp. z o. o
Chwaszczyńska 131B
81-571 Gdynia
Poland

536 418 840
hello@sailovnia.pl

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.